fredag 31 augusti 2012

Grönt fult hus..

Jaa.. nu var det längesedan. Kanske tur det ska bli höst så jag får mer tid att göra allt jag vill inklusive att blogga... eller? Ja vet inte. Tiden springer i väg. Jag har rätt många projekt i höst också.. Renovering av vardagsrum & sovrum står på höstens lista. Men det känns lite tidigt än. Än så länge är det ju bra väder att vara ute i. 
Jag har ett ute projekt som jag grunnat på väldigt länge. Ett fult grönt hus som finns i vår trädgård. Idag fungerar det som cykel & gräsklippar skjul..
Det ska bli (hoppas ni kan se det framför er, det gör jag) ett växthus eller ett litet orangeri....
Stommen är av järn & trä med en gjuten platta. Det finns en bra grund att jobba med. Min man är inte lika positiv kan jag säga, men när är dom det när man kommer på olika projekt... Han kan inte förstå var han ska göra av cykeln nu, Stora problem..hm
Men imorgon ska vi börja gräva ur runt om för att lägga några rader med sten. Resten får vänta till våren. Men det känns ändå som det är på g..
Nu ska ni få se lite bilder som det ser ut nu . Vad tror ni ? kan det bli något av det här ?
Framsidan, Tänk er en gammal trädörr med glas i..

Ett körsbärs träd över som ger behaglig skugga.

Inte är det vackert.

Vi får se..


Visst det är bra till cyklar med, men..

Tänk er glas partier...mm
Godnatt ute i hus & hem. Trevlig helg. Kram Lena.

2 kommentarer:

  1. Gå ut med växthuset utanför det gröna huset.
    Bygg in det fina körsbärsträdet, men lämna öppet över trädet,
    Dela av det befintliga gröna huset, med en liten plats för cyklar, gräsklippare och div. (måste ha plats att stå på grejer).
    Bara några tankar..
    Birgitta
    Blir säkert bra hur du än gör, brukar ju bli det ..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tankar.=) Men Kennet får nog ha cykeln någon annanstans. Tack för att du kikat in. Kram Lena

      Radera