fredag 6 juli 2012

Fågel hägn..

Hej. Idag tänkte jag presentera er för våra fåglar. Vi har två st nymfparakiter som vi haft jag vet inte riktigt hur många år, men kanske 6-7 år. Vi fick dom av en kompis till mig. Daniel önskade sig ett husdjur vid denna tiden. Vi tänkte att fåglar inte är lika mycket jobb som en hund tex.. & så blev det. Tintin & Milou heter dom. Tintin är tam. Daniel hade dem på sitt rum från början och  de fick vara ute och flyga flera gånger på dagen. men.. Det dröjde inte länge förän Tintin började göra sönder allt.. Tavlor, golvet, Daniels teckningar m.m. Daniel blev så ledsen. De fick helt enkelt vara mer i sin bur. Många gånger har vi tänkt att kanske sälja dem men det är ju våra husdjur & man tänker på hur de skulle få det hos någon annan. Det går inte. Men förra sommaren fick jag en ide om ett fågelhägn på sommar månaderna. Min far engagerade sig & hittade ett hägn på en nät auktion. Det var en djur affär som gått i konkurs. Perfekt.. Den köpte vi. Pappa monterade den intill garage väggen. Han gjorde ett hål in i förådet & där innanför har de sin bur.
Tror ni dom har det bra ? De trivs så bra. Nu kan dom flyga & sträcka ut sina vingar, Så skulle alla tam fåglar få ha det. Nu är dom ute från maj månad- september, oktober beroende på vädret. Mycket bättre för dom & lättare för oss, & mysigt att ha dem i trädgården.


Här har vi snygga Tintin..

Milou till vänster. ( dålig bild..)

Molly älskar att jaga dessa fåglar. Jättekul..


I år ska jag plantera en hummel som får växa upp så de får lite mysigt..
Ha det gott. Kram Lena

2 kommentarer:

  1. Inte visste jag att ni hade fåglar , va fina dom är och mysigt inslag i trädgården ... Ha en go sommar jag tar semester från både jobb och blogg . Kram Clary

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha en riktigt trevlig o go semester du med. Hoppas att vi kan ses någon gång. Ni kan väl komma till vår sjöbod. Vi har semester till veckan. Kram Lena.

      Radera